Leader in Me

Leader in Me este un model cuprinzător de îmbunătățire a școlii, care se adresează învățământului preuniversitar și care oferă elevilor abilități esențiale de leadership și de viață.

Un nou mod de a defini leadershipul

Mulți oameni leagă leadershipul de o poziție formală de autoritate. Noi considerăm că oricine poate fi un lider atunci când își conduce propria viață în mod intenționat (a fi propriul lider) și atunci când lucrează bine cu alții, încurajându-i să își utilizeze potențialul – fie că este vorba de familie, de prieteni, vecini sau colegi (a fi liderul altora).

Fiecare copil poate fi un lider. Aceasta este paradigma Leader in Me, un proces de transformare a școlilor bazat pe „Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace”, cartea lui Stephen Covey, care integrează principii de eficacitate în curriculumul școlii.

Leader in Me aliniază sistemele academice și creează o cultură a leadershipului personal, care produce rezultate pe termen lung.

Un model de îmbunătățire a întregii școli

„Dacă vrei să faci mici schimbări în viață, lucrează la comportamentele tale. Dar dacă vrei să faci schimbări semnificative, salturi uriașe în viața ta, lucrează la paradigmele tale.” – Stephen R. Covey

Leader in Me se bazează pe o teorie a schimbării cunoscută sub numele Percepi – Faci – Obții. Dacă îți schimbi percepția, faci lucrurile altfel și schimbi rezultatele pe care le obții.

Modelul Leader in Me integrează cinci paradigme de bază:

1. Oricine poate fi un lider. VERSUS Leadershipul este numai pentru unii.
2. Fiecare om are un element de geniu. VERSUS Puțini oameni sunt talentați.
3. Schimbarea începe cu mine. VERSUS Pentru a îmbunătăți școlile, sistemul trebuie să se schimbe întâi.
4. Pedagogii susțin elevii să își conducă propriul proces de învățare. VERSUS Pedagogii controlează și direcționează procesul de învățare.
5. Dezvoltăm întreaga persoană. VERSUS Ne concentrăm numai pe rezultatele academice.

Modul în care PERCEPI lucrurile influențează ceea ce FACI.

Leader in Me conține 27 de practici eficace, organizate în nouă categorii:

1. Dezvoltare profesională
2. Dezvoltarea elevilor
3. Dezvoltarea familiilor
4. Mediul de leadership
5. Leadership împărtășit
6. Evenimente de leadership
7. Atingerea obiectivelor pe școală
8. Realizări conduse de elevi
9. Predare care susține și împuternicește.

Ceea ce FACI influențează rezultatele pe care le OBȚII.

Leader in Me ajută școlile să obțină rezultate măsurabile în trei zone de activitate:

– leadership
– cultură organizațională
– academic

Practicile eficace dezvoltă în elevi și pedagogi abilități de leadership, creează o cultură de leadership și aliniază sistemele academice.

Folosind instrumentele specifice de evaluare, școlile măsoară și urmăresc progresul către obiectivele organizaționale identificate în școală (comportamentul elevilor, prezența la ore, rezultatele academice etc.) și obiectivele ce privesc procesul de transformare a elevilor (ilustrate în modelul portretului de leadership al elevului).

Un proces de transformare

Leader in me ajută școlile să identifice rezultatele dorite, în funcție de misiunea și viziunea acestora. Există trei componente care alimentează procesul de îmbunătățire, de creștere și de obținere sustenabilă de rezultate:

Dezvoltare profesională

Toți angajații beneficiază de sesiuni de training pentru a-și însuși paradigmele de bază și practicile eficace.

Coaching

Coachingul personalizat, îndrumarea și întâlnirile echipelor de lucru ajută școlile să-și atingă rezultatele măsurabile dorite.

Rezurse on-line

Platforma online Leader in Me oferă acces la o comunitate globală de educatori cu idei, exemple de bune practici și resurse pentru lecții.

Comunitate globală

Leader in Me este o comunitate globală de educatori devotați dezvoltării potențialului uman.

Peste 4.000 de școli din mai mult de 55 de țări utilizează procesul Leader in Me. Școlile interacționează unele cu altele prin vizite, programe de mentorare, videoconferințe și programe de schimb de experiență. Evenimentele regionale, naționale și internaționale relevă diverse modalități prin care procesul Leader in Me abordează provocări globale, comune, în educație. Procesul de facilitare a acestor conexiuni globale se îmbunătățește continuu.

De ce Leader in Me?

Oferim elevilor abilități de leadership relevante pentru o viață socio-emoțională sănătoasă în secolul 21.

Profesorii sunt conștienți că nu se mai pot concentra exclusiv pe rezultatele de la teste; elevii au nevoie și de oportunități de dezvoltare prin care să își utilizeze potențialul. Cu alte cuvinte, sănătatea mintală a copilului și starea de bine emoțională reprezintă subiecte de mare interes în educație și sunt cel puțin la fel de importante ca succesul academic. Leader in Me reprezintă un proces de transformare a întregii școli, care dezvoltă o cultură a leadershipului personal, care produce starea de bine emoțională pentru adulți și pentru copii.

Patru motive pentru care Leader in Me funcționează:

  1. Leader in Me consideră că fiecare copil este capabil, fiecare copil este un lider. Această paradigmă schimbă totul.

  2. Abordarea pornește din interior: profesorii învață să aplice practicile specifice pe plan personal și profesional, iar apoi le predau elevilor.

  3. Oferă profesorilor, elevilor și părinților un limbaj comun, care susține colaborarea de calitate.

  4. Este peste tot: în loc să predea leadership o dată pe săptămână, la dirigenție, profesorii utilizează o abordare integrată, care implică training de leadership în tot ceea ce fac.

Rezultatele Leader in Me

Elevii își dezvoltă o mentalitate și o serie de abilități pe care le pot utiliza în orice situație.

Elevii și adulții din școală își asumă responsabilitatea pentru procesul de învățare, ceea ce îi determină pe toți să țintească sus.

Apare o cultură de colaborare de calitate între elevii și adulții din școală, în care eforturile tuturor sunt aliniate.

Adulții și elevii practică leadershipul personal, ceea ce generează o abordare proactivă a dezvoltării personale, a clasei și a școlii.

Profesorii și elevii încep să observe mai multe posibilități și să exploreze alternative pentru îmbunătățirea predării, a rezultatelor și a culturii școlii.

Elevii și adulții își asumă o cultură a leadershipului comun, în care fiecare persoană are leadership personal.

Copiii își învață părinții Cele 7 deprinderi; de asemenea, părinților li se oferă oportunitatea de a participa la cursul Cele 7 deprinderi ale persoanelor eficace, astfel încât copiii să se bucure de aceeași susținere și acasă.

Elín María Björnsdóttir despre Leader in Me

Înscrie-te aici pentru a avea acces la resursele și calendarul evenimentelor noastre

office@wellbeing-institute.ro